طرز تهیه مرغ سوخاری در هواپز

هواپز یکی از دستگاه های پر طرفدار این روز هاست و انواع غذا ارا می توان در آن پخت در ادامه برای شما طرز تهیه ران مرغ در هواپز را قرار داده ایم تا از طعم جذاب آن لذت ببرید.
3.9/5 - (19 امتیاز)

روش پخت و طرز تهیه مرغ سوخاری در هواپز

مرغ سوخاری یکی از انواع فست فود پرطرفدار و محبوب است که در بسیاری از فرهنگ‌ها و سنت‌ها توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به رونق تکنولوژی و استفاده از دستگاه های هواپز، اکنون می‌توانید این غذای خوشمزه را با استفاده از هواپز تهیه کنید. در این مقاله، روش تهیه مرغ سوخاری و ران مرغ در هواپز را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد اولیه پخت مرغ در هواپز

فیله مرغ تکه شده یا ران مرغ : به میزان لازم

پیاز بزرگ: دو عدد

آب لیمو ترش تازه: دو قاشق غذاخوری

زغفران دم شده: یک چهارم پیمانه

روغن مایع: یک قاشق غذاخوری

ادویه: به میزان لازم (شامل نمک، فلفل، زردچوبه)

مرغ سوخاری در هواپز
طرز تهیه مرغ در ایر فرایز

در مرحله اول، مرغ تکه شده را درون دستگاه هواپز قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه پخت می‌کنیم تا کاملا پخته شود. در همین حین، پیاز بزرگ را به صورت ریز خرد کرده و در یک ماهیتابه با روغن مایع سرخ می‌کنیم تا طلایی و شفاف شود. این روش مرغ سوخاری بدون پودر سوخاری تهیه می شود. زغفران دم شده را در آب جوش قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه خیس می‌کنیم تا رنگ و طعم خود را به آب بدهد. پس از گذشت زمان پخت مرغ در هواپز، آن را از دستگاه خارج می‌کنیم و در یک ظرف مناسب قرار می‌دهیم. به مرغ پخته شده آب لیمو ترش تازه را اضافه کرده و برای مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار می‌دهیم تا طعم و مزه خود را به مرغ بدهد. سپس، مرغ را به همراه پیاز سرخ شده در یک ظرف سرو می‌کنیم و با زغفران دم شده و ادویه‌ها به میزان لازم مزین می‌کنیم. کتلت در هواپز بسیار سریع و یک نواخت پخته می شود پیشنهاد می کنیم امتحان کنید.

تکنیک ها و نکات پخت مرغ در هواپز

هواپز یک روش سالم و کم چربی برای پخت مرغ است، زیرا از روغن کمتری برای پخت استفاده می‌شود و چربی‌های اضافی حذف می‌شود. استفاده از آب لیمو ترش به مرغ مزه و ترشی خاصی می‌دهد و به عنوان یک مرحله اختیاری می‌تواند اضافه شود.استفاده از زغفران به عنوان یک اسپایس متمم، رنگ و طعم زیبایی به غذا می‌دهد. بهتر است مرغ تکه شده را قبل از پخت درون دستگاه هواپز با نمک و فلفل ترکیب کرده و مدتی قبل از پخت در یخچال یا دربست می‌کنید تا ادویه‌ها و طعم‌دهی درون مرغ جا بیافتد.هم چنین شما می توانید قارچ سوخاری در هواپز را هم به عنوان یک پیش غذای کم کالری و خوش طعم در نظر داشته باشید.

مرغ سوخاری در هواپز

مقدار کالری و ارزش غذایی

در مورد مقدار کالری و ارزش غذایی این غذا، زمانی که از هواپز استفاده می‌کنید، کمترین مقدار چربی و کالری در غذا حفظ می‌شود. به طور معمول، ۱۰۰ گرم از مرغ سوخاری در هواپز حدوداً ۱۵۰-۲۰۰ کیلوکالری دارد. ارزش غذایی دیگر مانند پروتئین، چربی و کربوهیدرات نیز به میزان کمی در این غذا وجود دارد.به دلیل اینکه طرز تهیه مرغ سوخاری در سرخ کن بدون روغن با مصرف کمترین روغن و کمترین کالری است طرفداران بسیار زیادی دارد.

برای تزیین این غذا، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید: برگ‌های تازه نعناع یا جعفری را به عنوان تزیین بر روی مرغ سوخاری بچینید. از برگ‌های تازه رزماری و یا تره باری روی ظرف سرو مرغ قرار دهید.  از شربت لیمو یا سس‌های سبک به عنوان طعم‌دهنده و تزیین کننده استفاده کنید.

این غذا مناسب برای میزبانی‌ها، مهمانی‌ها، جشن‌ها، یا هر مناسبت دیگری است که شما می‌خواهید غذای خوشمزه و آماده را به میهمانانتان ارائه دهید. می‌توانید آن را در کنار سالاد‌های تازه، نان تست شده یا سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

نکات پایانی

باید توجه داشت که این غذا برای افرادی که حساسیت یا آلرژی به مواد مورد استفاده در آن دارند، مناسب نیست. همچنین، برای افرادی که از استفاده از مرغ در غذاهای خود دوری می‌کنند، این غذا مناسب نیست. با استفاده از این روش ساده و سریع، شما می‌توانید مرغ سوخاری لذیذ و سالم را در هواپز تهیه کنید. امیدواریم که این دستور پخت و نکات مفید به شما کمک کند تا این غذای خوشمزه را با موفقیت درست کنید و لذت ببرید.شما نیز می توانید انواع دیگر از غذاها مانند ماهی در هواپز را پخت کنید و ارزش غذایی آن را حفظ کنید.هم چنین می توانید پخت کوکو سبزی در هواپز را برای پخت یک نواخت آن امتحان کنید