طرز تهیه مرغ بریان در هواپز

روش پخت و تهیه مرغ بریان در هواپز مرغ بریان یکی از انواع خوراک ها خوشمزه و معروف در فرهنگ غذایی ایران است که به صورت سنتی در قابلمه پخته می‌شود. اما با استفاده از هواپز، می‌توانید این غذای لذیذ را به راحتی و با کمترین زمان ممکن تهیه کنید. در این مقاله، تکنیک‌ها و […]

4.7/5 - (21 امتیاز)

روش پخت و تهیه مرغ بریان در هواپز

مرغ بریان یکی از انواع خوراک ها خوشمزه و معروف در فرهنگ غذایی ایران است که به صورت سنتی در قابلمه پخته می‌شود. اما با استفاده از هواپز، می‌توانید این غذای لذیذ را به راحتی و با کمترین زمان ممکن تهیه کنید. در این مقاله، تکنیک‌ها و نکات مهم برای تهیه مرغ بریان در هواپز را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم:

۱ عدد مرغ کوچک

۱ عدد پیاز

۱ عدد فلفل دلمه

نمک، فلفل و زعفران به میزان لازم

 

مرغ بریان در هواپز

دستور تهیه:

ابتدا مرغ را با آب بشویید و سپس آن را خرد کنید. در صورت تمایل، می‌توانید پوست مرغ را پوشش دهید. پیاز را پوست کنده و خرد کنید. همچنین فلفل دلمه را هم خرد کنید. در قسمت بالای سبد هواپز، مرغ خرده شده، پیاز و فلفل دلمه را قرار دهید. سپس نمک، فلفل و زعفران را بر روی آن‌ها بپاشید.

سبد هواپز را با دقت درون ظرف آب بگذارید و درب را ببندید. هواپز را روشن کنید و زمان پخت را بر حسب وزن مرغ تنظیم کنید. معمولاً برای هر کیلوگرم مرغ، ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان مورد نیاز است. پس از گذشت زمان مقرر، هواپز را خاموش کرده و صبر کنید تا بخار از دستگاه خارج شود.

سپس درب هواپز را با احتیاط باز کنید و سبد را بیرون بیاورید. غذا را با دقت از سبد هواپز خارج کنید و به صحنه خدمت کنید.

 

ارزش غذایی و کالری

مرغ بریان حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین B6، ویتامین C و آهن است. در هر ۱۰۰ گرم از این غذا، تقریباً ۲۲۰ کیلوکالری وجود دارد.

تزیین

برای تزیین مرغ بریان در هواپز، می‌توانید از تره و گشنیز تازه خرد شده استفاده کنید. همچنین می‌توانید روی غذا را با چندرنگ فلفل قرمز خرد شده تزیین کنید.

مرغ بریان در هواپز برای مهمانی‌ها و مراسم خاصی مناسب است. این غذا به دلیل ظاهر زیبا و طعم شگفت‌انگیزش، گزینه‌ی عالی‌ای برای سفره‌های جشن، عید و مراسم خانوادگی است.

برای چه افرادی مناسب نیست

با توجه به محتوای چربی مرغ، افرادی که در حال رژیم چربی پایین هستند باید مصرف این غذا را محدود کنند. همچنین افرادی که دچار حساسیت به یکی از مواد استفاده شده در آن هستند (مانند پیاز یا فلفل دلمه)، باید از مصرف آن خودداری کنند.

در این مقاله، مرغ بریان در هواپز به صورت جامع بررسی شد. با رعایت نکات و تکنیک‌های مطرح شده، می‌توانید این غذای لذیذ را با کمترین زمان و تلاش تهیه کنید. همچنین با توجه به ارزش غذایی آن، به عنوان یک گزینه‌ی مناسب در مهمانی‌ها و مراسم خاص معرفی شده است. با لذت از مرغ بریان در هواپز، لحظات خوشمز

ه‌ای را تجربه کنید.همچنین می توانید برای تهیه روش پخت بادمجان در هواپز می توانید از سایت ما دیدن کنید.