طرز تهیه فیش استراگانوف با تن ماهی

برای طرز تهیه فیش استراگانوف با تن ماهی زمان بسیار کمی برای تهیه آن لازم است و با چند قلم مواد می توانید این غذا را تهیه کنید.طرز تهیه فیش استراگانف با تن ماهی لذیذ و فوری است و به راحتی با ساده ترین مواد تهیه می شود.طرز تهیه فیش استروگانف یک غذای شیکو بین المللی که در دورهمی ها و مهمانی ها بسیار پرطرفدار است.
4.3/5 - (15 امتیاز)

روش  تهیه فیش استراگانوف با تن ماهی لذیذ

فیش استراگانوف با تن ماهی یکی دیگر از انواع غذای فرنگی است که بسیار خوشمزه و محبوب است که در مهمانی‌ها و مراسم‌ها می‌تواند جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. این غذا با طعم مخصوص خودش و ترکیب منحصر به فرد تن ماهی، قارچ و پیاز، در کنار خامه و شیر، یک تجربه بی‌نظیر ارائه می‌دهد. در این مقاله، به شما نحوه تهیه این غذا و نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید، آموزش داده خواهد شد.از دیگر غذاهای خوشمزه ای که می توان با تن ماهی تهیه کرد، هواری تن ماهی است، اگر تن ماهی دوست دارید پیشنهاد میکنم یکبار امتحان کنید، بسیار لذیذ است.

مواد اولیه تهیه فیش استراگانوف با تن ماهی

  • تن ماهی: ۲ قوطی
  • پیاز بزرگ: ۱ عدد
  • قارچ: ۵۰۰ گرم
  • شیر: ۱ لیوان
  • آرد: ۲ قاشق غذاخور
  • خامه: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم، به‌عنوان ادویه‌ها

دستور پخت تهیه فیش استراگانوف با تن ماهی

ابتدا پیاز را خرد کنید و قارچ‌ها را نیز به شکل خواسته شده خرد کنید. در یک قابلمه یا تابه، روغن را گرم کنید و پیاز را تا زمانی که طلایی و نرم شود سرخ کنید. قارچ‌ها را به پیاز اضافه کنید و تا زمانی که آب قارچ‌ها تبخیر شود و قارچ‌ها نیمه نرم شوند، آن‌ها را سرخ کنید. تن ماهی‌ها را به قارچ و پیاز اضافه کنید و آرد را روی آن‌ها بپاشید. حرارت را ملایم کنید و همه‌ی مواد را مخلوط کنید تا تن ماهی‌ها با آرد پوشیده شوند. شیر را به تدریج به مخلوط اضافه کنید و همه‌چیز را با هم مخلوط کنید تا یک سس کرمی و یکدست به وجود بیاید. سس را به جوش آورید و سپس خامه را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا سس غنی و کرمی شود. طعم دهی کنید، با نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواهتان سس را فلفل کنید. آماده‌اید! فیش استراگانوف با تن ماهی لذیذ و فوری شما آماده‌ی سرو است.

فیش استراگانوف با تن ماهی

ارزش غذایی فیش استراگانوف با تن ماهی

میزان کالری در این غذا بستگی به میزان مواد مصرفی دارد. با احتساب مقدار مواد مصرفی، می‌توانید مقدار تقریبی کالری مصرفی را محاسبه کنید. این غذا به دلیل داشتن ترکیب مختلف مواد غذایی، ارزش غذایی بالایی دارد. تن ماهی به عنوان منبع اصلی پروتئین با ارزش، پیاز و قارچ به عنوان منابع فیبر و ویتامین‌ها و مواد معدنی و خامه به عنوان منبع چربی و کلسیم در این غذا وجود دارند. برای تزیین این غذا، می‌توانید از ترکیبی از رشته‌های سوخاری و پیاز سرخ‌شده استفاده کنید. همچنین اضافه کردن یک برگ اسفناج یا نعناع تازه به بالای غذا، ظاهر آن را زیبا تر خواهد کرد.

تهیه فیش استراگانوف با تن ماهی برای چه افرادی مناسب نیست

اگر کسانی در میان مهمانان یا افرادی حضور دارند که به دلیل مشکلات قلبی، مصرف چربی‌های بالا یا محدودیت‌های غذایی، ممکن است نتوانند این نوع غذاهای چرمی و دسری را مصرف کنند، بهتر است به گزینه‌های دیگری فکر کنید.

این غذا به‌خوبی در مراسم‌ها، جشن‌ها، مهمانی‌ها و اجتماعات خانوادگی قابل سرو است. همچنین می‌توانید آن را به‌عنوان یک وعده شبانه‌روزی خاص و لذیذ برای خانواده خود انتخاب کنید.

از این پس، با اطمینان و آشنایی با دستور پخت و نکات مهم، می‌توانید غذای فیش استراگانوف با تن ماهی لذیذ و فوری را تهیه کنید و در میان عزیزان خود سرو کنید. امیدواریم این مقاله مفید واقع شده باشد و بتوانید لذت این غذا را در کنار خانواده و دوستان خود تجربه کنید.