طرز تهیه زیره پلو کرمانی با ران بوقلمون

برای تهیه زیره پلو کرمانی با ران بوقلمون باید طرز استفاده زیره در برنج را بدانید و همچنین انتخاب اینکه کدام زیره برای پلو مناسب است نکته مهم این غذاست.
Rate this post

طرز تهیه زیره پلو کرمانی با ران بوقلمون لذیذ و مجلسی

امروز به شما یک دستور غذایی بسیار خوشمزه و خوشخوراک را برای تهیه ران بوقلمون به همراه زیره پلو اصیل کرمانی آموزش می دهیم. این غذا بسیار ساده در تهیه است و تنها نیاز به ادویه های مورد نیاز دارد. برای آماده سازی این دستور غذایی، ابتدا لازم است که تمامی مواد لازم را آماده کنید.یکی دیگر از غذاهای سنتی استان کرمان آبگوشت کرمانی است که پخت این غذا را به شما پیشنهاد می کنیم.

مواد لازم زیره پلو کرمانی با ران بوقلمون

ران بوقلمون ۱/۲ عدد
زعفران به مقدار دلخواه
زیره سبز نصف قاشق چای خوری
هل ۱ ق چای خوری
پودر سیر ۱ ق چای خوری
پودر کره ۱ ق چای خوری
ادویه دود به دلخواه ۱ ق چای خوری
نمک ۱.۵ ق چای خوری
فلفل سیاه ۱ ق چای خوری
زردچوبه ۲ ق چای خوری
فلفل قرمز ۱/۲ ق چای خوری
روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
رب گوجه ۲ ق غذا خوری
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ بوته
هویج ۱ عدد
فلفل دلمه ۱ عدد
برگ بو ۲ عدد
رزماری ۱ شاخه
برنج ۴ پیمانه
زیره سیاه ۱ ق غذا خوری
دارچین ۱ ق چای خوری

دستور پخت زیره پلو کرمانی با ران بوقلمون

مرحله اول: آماده سازی ران بوقلمون با مزه
ابتدا ران بوقلمون را با زعفران مخلوط کرده و به خوبی ماساژ دهید. سپس نصف ساعت را برای استراحت بگذارید. سپس به ران بوقلمون ادویه دود، کره، پودر سیر، هل، زیره سبز، زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز، و روغن زیتون را اضافه کرده و دوباره به خوبی ماساژ دهید. برای سه ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خوبی تراکم شوند.

مرحله دوم: تهیه سس رب و پیاز
در یک تابه بزرگ روغن یا روغن کرمانشاهی را داغ کنید و سپس رب را اضافه کرده و سرخ کنید. سپس پیاز خلالی ریز خرد شده، هویج، و فلفل دلمه را اضافه کرده و کمی تفت دهید. یک بوته سیر را از وسط به دو نیم کنید و اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت ران بوقلمون
برگ بو و یک شاخه رزماری را به تابه اضافه کرده و ران بوقلمون مزه دار را نیز اضافه کنید. روی مواد یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید برای دو ساعت پخته شوند.

مرحله چهارم: زیره پلو
برنج را در حالت بجوش قرار داده و بعد از نرم شدن آبکش کنید. سپس در قابلمه، کف دلخواه قرار دهید و لا به لای برنج زیره سیاه، دارچین و زعفران را اضافه کرده و بگذارید زیره پلو را دم کنید. سرو کنید همراه با ران بوقلمون پخته شده.
نکات دستور پخت زیره پلو کرمانی با ران بوقلمون
هنگام پخت بوقلمون، می توانید مجدداً کمی زعفران را روی آن پخش کنید. مقدار زیره و دارچین در پلو به سلیقه شما بستگی دارد. حتماً حرارت در زمان پخت بوقلمون را به حداقل کاهش دهید تا به درستی بپزد.

نکات پخت ران بوقلمون

برای بهترین نتیجه در پختن بوقلمون، ابتدا آن را از شب قبل شسته و برش های کوچکی روی آن ایجاد کنید. داخل هر برش، یک حبه سیر و ۲ تا ۳ عدد فلفل درشت و برگ بو را قرار دهید. سپس محتویات را به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد به داخل گوشت بوقلمون نفوذ کنند.

پس از گذشت ۱۲ ساعت، بوقلمون را از یخچال در آورده و به ماهیتابه اضافه کنید. به اندازه یک استکان آب جوش را همراه با آب روی ران بوقلمون بریزید و زیر حرارت کم قرار دهید. آب را به مرور به ماهیتابه اضافه کنید تا بوقلمون در آب مواد خود پخته شود. نمک را اضافه کرده و ران را به طرف های مختلف بچرخانید تا به طور یکنواخت پخته شود. بعد از اطمینان از پخته شدن کامل گوشت، گاز را خاموش کرده و اجازه دهید بوقلمون در ماهیتابه به مدت کوتاهی استراحت کند.

همچنین، پیاز ها را پوست کنده و به صورت خرد شده در روغن داغ تفت دهید. سپس زردچوبه را به آن ها اضافه کرده و مجدداً تفت دهید تا طلایی رنگ شوند. این پیاز ها را به ماهیتابه حاوی بوقلمون اضافه کنید و همه ی مواد را با هم آمیخته و آماده ی پختن کنید.

با این روش، بوقلمون شما به بهترین شکل ممکن پخته خواهد شد و طعم بی نظیری خواهد داشت.