خواص شنبلیله برای مو

برای پاسخ به اینکه کیا از شنبلیله برای مو نتیجه گرفتن باید گفت در برخی افراد که ریزش مو هورمونی دارند هم این ترکیب جواب می دهد. در برخی افراد می تواند عوارض شنبلیله برای مو نمایان شود.در ادامه طرز تهیه اسپری شنبلیله برای مو را برای شما قرار داده ایم تا از این معجون شنبلیله برای ریزش مو استفاده کنید.
3.4/5 - (15 امتیاز)

خواص گیاه شنبلیله برای مو

شنبلیله، یک گیاه با خصوصیات متنوع است که در طب سنتی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. از زمان های دور، این گیاه در فرهنگ های مختلف، به ویژه در آشپزی هندی و ایرانی، به کار رفته است. تحقیقات متعدد نیز بر روی این گیاه صورت گرفته که نشان می دهد چگونه شنبلیله می تواند به بهبود سلامت موها کمک نماید.سبزی ها و میوه ها به دلیل ترکیبات طبیعی و مفیدی که دارند برای پوست و مو بهترین گزینه هستند برای مثال خواص انار برای پوست بسیار زیاد بوده و درمان مشکلات پوستی متعددی است.

خواص شنبلیله برای فولیکول های مو

شنبلیله، حاوی مقادیر زیادی از پتاسیم، سدیم، منیزیم، پروتئین، ویتامین C، آهن، اسید نیکوتینیک و لسیتین می باشد. این ترکیبات مغذی به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث تقویت و سلامت موها می شوند. متخصصان توصیه می کنند شنبلیله را به عنوان یکی از راهکارهای اصلی برای جلوگیری از ریزش مو و درمان شوره سر در نظر بگیرید.

شنبلیله برای ریزش مو

شنبلیله حاوی اسید فولیک، ویتامین های A، K، C، پتاسیم، کلسیم و آهن است. این دانه های کوچک به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و باعث حجیم شدن موها می شوند. شنبلیله همچنین در درمان شوره سر، خشکی پوست سر، طاسی و کم پشتی مو مؤثر است. لسیتین موجود در شنبلیله تقویت فولیکول های مو کمک می کند.

روش ساده ی مصرف شنبلیله به صورت خوراکی

روش ساده تر برای بهره مندی از فواید شنبلیله، خوردن بذرهای آن در حال جوانه زدگی است. برای این کار، حدود ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری بذر شنبلیله را با دقت در آب قرار دهید، همانند روش جوانه زدن سبزه ها در ایام نوروز. بذرها را در یک ظرف مناسب قرار دهید و آنها را با آب پوشانده، سپس با یک دستمال بپوشانید. هنگامی که جوانه های اولیه ظاهر شدند، می توانید آنها را مصرف کنید.

روش های استفاده از شنبلیله برای تقویت مو

برای بهره مندی از خواص شنبلیله، می توانید دانه های آن را در آب جوش قرار داده و سپس با این جوشانده موها را شستشو دهید. طبق بررسی های انجام شده، ترکیبی از سیر، روغن نارگیل و روغن زیتون نیز می تواند به تغذیه ریشه مو کمک کند. استفاده از این ترکیب باعث تقویت موها و کاهش ریزش آن ها می گردد.

محلول رشد سریع مو با شنبلیله و روغن خردل

برای تهیه یک محلول مؤثر برای رشد سریع مو، نیاز به نیم لیتر روغن خردل و ۵۰ گرم دانه شنبلیله دارید. دانه های شنبلیله را به روغن گرم اضافه کنید تا سیاه شوند، سپس محلول را سرد کرده و صاف کنید. این روغن را هر ۳ روز یک بار روی موها استفاده کنید.

ماسک خانگی شنبلیله برای تقویت مو

برای تهیه ماسک مو، دو قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در آب خیس کرده و با میکسر خرد کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل را به آن افزوده و خمیر حاصل را به ریشه و ساقه های موها بمالید. برای درمان شوره سر، چند قطره آب لیمو نیز به خمیر افزوده شود.

چگونه از تخم شنبلیله برای موها استفاده کنیم

استفاده از شنبلیله به یک شیوه مفید دیگر تبدیل می شود که شامل خیساندن تخم های آن و تهیه خمیر است. خمیر تخم شنبلیله را به دقت بر روی موها، به ویژه ریشه ها، مالیده و سپس با یک کلاه پلاستیکی پوشانده می شود. پس از گذشت ۴۰ دقیقه، موها را با آب بشویید. این روش باعث تقویت و بازسازی موها می شود و به بازگشت درخشندگی به آن ها کمک می کند.

استفاده از ماسک ماست و شنبلیله برای مو

برای ایجاد این ماسک، دانه های شنبلیله را در آب خیس کنید و سپس آنها را با یک میکسر مخلوط نمایید. به این ترکیب کمی ماست اضافه کرده و ماسک حاصله را به طور یکنواخت بر روی پوست سر خود بمالید. پس از گذشت یک ساعت، ماسک را با آب بشویید. این فرآیند را هفته ای سه بار تکرار کنید.