طرز تهیه رول املت اسفناج

املت اسفناج و پنیر و قارچ از غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که به دلیل آهن سرشاری که دارد می توانیم از آن به عنوان پیش غذا، غذا یا صبحانه استفاده کنیم.املت اسفناج و پنیر خامه ای می تواند یک انتخاب عالی برای صبحانه های دوستانه شما باشد و به دلیل ترکیب اسفناج و پنیر صبحانه یک طعم بی نظیر را تجربه می کنید.
4.5/5 - (11 امتیاز)

طرز تهیه رول املت اسفناج و پنیر

رول املت اسفناج یک غذای سرشار از آهن و با طعمی منحصر به فرد است که می تواند به عنوان یک آیتم بین المللی در میزبانی ها و جشن ها برای شما بدرخشد. این غذا همچنین یک انتخاب عالی برای پیش غذا می باشد. در این مقاله، ما به شما طرز تهیه رول املت اسفناج را به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم. اگر طرفدار اسفناج در غذا هستید طرز تهیه گراتن اسفناج را هم به شما پیشنهاد می کنیم.

 

مواد لازم طرز تهیه رول املت اسفناج

مواد اولیه این غذای خوشمزه شامل موارد زیر می باشد:

  • تخم مرغ: ۵ عدد
  • اسفناج: ۲۰۰ گرم
  • پنیر رنده شده: ۳۰ گرم
  • نمک: به میزان لازم
  • • پنیر فیلادلفیا یا خامه ای: ۲۰۰ گرم
  • ژامبون: ۱۰۰ گرم

برش و سرو رول املت اسفناج

مراحل پخت رول املت اسفناج

مراحل تهیه رول املت اسفناج را می توان با توجه به مطلب زیر آماده کرد:

مرحله اول پختن اسفناج

ابتدا اسفناج را به دقت بشویید و برای پخت درون یک قابلمه قرار دهید، اجازه دهید اسفناج روی حرارت ملایم کاملاً بپزد. طی این مرحله، آبی که اسفناج رها می کند باید کاملاً بخار شود. این کار می تواند تا چند دقیقه طول بکشد.

مرحله دوم خرد کردن اسفناج

بعد از پخت کامل اسفناج، آن را از قابلمه به یک ظرف دیگر منتقل کنید، اسفناج را به وسیله چاقو یا ابزار دیگر به نمایی خرد کنید. حتماً اسفناج را به قطعات ریز خرد کنید یا از گوشت کوب برای خرد کردن آن استفاده کنید تا کاملاً نرم شود.

مرحله سوم تهیه مایع املت

تخم مرغ ها را بشکنید و به اسفناج اضافه کنید.، نمک به میزان لازم را به این مخلوط اضافه کنید. از پنیر پیتزا و یا پنیر دیگری که دلتان بخواهد استفاده کنید تا مخلوط مایع املت مزه بگیرد.

مرحله چهارم پخت رول املت

مایع املت را داخل ظرفی مناسب بریزید، ظرف را به فر منتقل کنید. دمای فر بهتر است بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد باشد. اندازه ظرف شما باید به گونه ای باشد که مایع املت کاملاً آن را بپوشاند و ضخامت املت زیاد نشود. اگر ظرف شما نچسب نیست، از مقداری روغن استفاده کنید و کف آن را چرب کنید.

مرحله پنجم پخت املت

پس از قرار دادن ظرف املت در فر، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه وقت نیاز است تا املت کاملاً پخته شود. بعد از پخت کامل، املت را از فر خارج کرده و اجازه دهید در محیط آشپزخانه خنک شود.

مرحله ششم تکمیل رول املت اسفناج

پس از خنک شدن، سطح املت را با ورقه های ژامبون و پنیر فیلادلفیا یا پنیر گودا بپوشانید. دقت کنید که مواد میانی را به صورت یکنواخت روی سطح رول املت پخش کنید. سپس املت را می پیچید تا به صورت رولت دربیاید. رولت آماده شده را در کاغذ روغنی یا نایلون بپیچید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا بافت منسجمی بگیرد و آماده برش شدن شود.

مرحله هفتم برش و سرو رول املت اسفناج

پس از خارج کردن رول املت از یخچال، آن را به اندازه های دلخواه برش دهید و در ظرف سرو بچینید. با این مراحل ساده می توانید یک رول املت اسفناج خوشمزه و شگفت انگیز تهیه کنید که مطمئناً سلیقه همه را فتح خواهد کرد. این غذا را می توانید به تنهایی یا به همراه سس های مختلف مانند سس سویا یا سس چیلی سرو کنید. امیدواریم که از تجربه تهیه و مزه ی این رول املت لذت ببرید.

ناگفته هایی در مورد رول املت اسفناج و پنیر

برای تهیه املت اسفناج و پنیر، از برگ‌های جوان و نازک اسفناج بهره گیرید، زیرا این برگ‌ها به املت شما طراوت و طعم خوبی می‌بخشند. در صورت تمایل به استفاده از این غذا به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی، می‌توانید مقدار پنیر موجود در آن را کاهش دهید یا از آن کاملاً صرف‌نظر کنید. اگر تمایل دارید تا طعم سیر را در املت حس کنید، می‌توانید چند حبه سیر را رنده کرده و به مواد املت اضافه کنید. این اقدام باعث ترش شدن و افزایش خوشمزگی طعم املت می‌شود.