طرز تهیه موکا

موکا، نوشیدنی تلخ اما خوش‌طعم؛ دو روش حرفه‌ای برای تهیه دانه‌های قهوه تفاوتی بین سرما و گرما قائل نمی‌شوند، تنها کافی است عطر آن‌ها به مشام برسد تا شما را به سوی خود جذب کنند. بیشتر نوشیدنی‌های قهوه‌ای بر پایه اسپرسو تهیه می‌شوند، با یک یا دو شات. اما در این میان، دانه‌های موکا با […]

Rate this post

موکا، نوشیدنی تلخ اما خوش‌طعم؛ دو روش حرفه‌ای برای تهیه

دانه‌های قهوه تفاوتی بین سرما و گرما قائل نمی‌شوند، تنها کافی است عطر آن‌ها به مشام برسد تا شما را به سوی خود جذب کنند. بیشتر نوشیدنی‌های قهوه‌ای بر پایه اسپرسو تهیه می‌شوند، با یک یا دو شات. اما در این میان، دانه‌های موکا با طعم منحصربه‌فرد خاکی و شکلاتی خود، توجه بسیاری از قهوه‌دوستان را به خود جلب کرده‌اند.

این دانه‌های قهوه از یمن و اتیوپی به دیگر نقاط جهان راه یافتند، و در نهایت دستور طرز تهیه موکا در کتاب آشپزی «بتی کراکر» در ایتالیا معرفی شد. اگر در یک روز سرد زمستانی هوس یک فنجان موکا خانگی کردید، اینجا می‌توانید طرز تهیه موکا در خانه را بخوانید.

مواد مورد نیاز:

شکر: ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری اسپرسو: ۱ شات شیر: ¼ فنجان آب: ۱ قاشق غذاخوری خامه غلیظ: ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری) خامه فرم‌گرفته: اختیاری

طرز تهیه موکا روی گاز یا در مایکروویو

مرحله اول: ابتدا یک شات اسپرسو را با شکر، پودر کاکائو و آب مخلوط کنید. این ترکیب را به خوبی هم بزنید و سپس برای مدت ۱۵ ثانیه روی گاز یا در مایکروویو گرم کنید. در این مرحله باید پودر کاکائو کاملاً حل شود تا یک سس شکلاتی صاف و یکدست داشته باشید.

مرحله دوم: شیر را به مخلوط اسپرسو و شکلات اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه دیگر در مایکروویو گرم کنید. در صورتی که از گاز استفاده می‌کنید، شیر را به شدت هم بزنید تا کف کند. سپس آن را روی مخلوط اسپرسو بریزید. اگر دوست دارید، می‌توانید مثل کافی‌شاپ‌ها، با خامه فرم‌گرفته و کمی شکلات روی آن را تزیین کنید.

طرز تهیه موکا با دستگاه اسپرسو:

اگر دستگاه اسپرسو در اختیار دارید، می‌توانید به سادگی اسپرسو را آماده کرده و به سس شکلات اضافه کنید. سپس شیر بخار زده را روی آن بریزید و با خامه تزئین کنید.

موکا شما آماده است! نوش جان.

طرز تهیه موکا با موکاپات

اگر از موکاپات استفاده می‌کنید، ابتدا قهوه خود را با موکاپات دم کنید و سپس با مواد دیگر ترکیب نمایید.

طرز تهیه موکا به روش میسون جار

برای این روش، همه مواد را به جز آب و خامه فرم‌گرفته در یک شیشه میسون بریزید و با هم مخلوط کنید. درب شیشه را محکم ببندید و برای جلوگیری از نشت مواد، یک حوله روی آن قرار دهید.

شیشه را چند بار تکان دهید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند و کف کنند. نوش جان!

نکات کلیدی برای تهیه موکا:

می‌توانید از شربت شکلات آماده برای تهیه سس استفاده کنید. اگر قهوه دم‌کرده در دسترس دارید، می‌توانید از آن به جای اسپرسو استفاده کنید. استفاده از شیر پرچرب، موکا را خامه‌ای‌تر می‌کند. برای بهترین نتیجه، از شیر بخارزده استفاده کنید.