دستور پخت میگو سوخاری

میگو سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه و معروف بین‌المللی است که می‌توان آن را به عنوان پیش‌غذا نیز سرو کرد. برای یادگیری این دستور آشپزی، در ادامه با آشپزی‌ماه همراه باشید.
Rate this post

دستور پخت میگو سوخاری بدون بو

خوراک میگو سوخاری یکی از لوکس‌ترین و لذیذترین غذاهای دریایی است. میگو با توجه به سلیقه‌های مختلف به شیوه‌های گوناگونی سرو می‌شود. امروز یک روش بسیار ساده و خوشمزه را به شما یاد می‌دهیم که امتحان کردن آن ارزشش را دارد. در این دستور پخت میگو سوخاری ، میگوها به خوبی مزه‌دار می‌شوند و بوی نامطبوع آن‌ها به کلی از بین می‌رود. ظاهر زیبا و رنگ طلایی آن نیز جذابیت ویژه‌ای به این خوراک می‌بخشد. زمان تقریبی برای تهیه این غذا حدود یک ساعت است و مواد اولیه‌ای که در اینجا ذکر شده برای دو نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه میگو سوخاری

– میگو پاک شده: ۲۰۰ گرم
– برنج: دو پیمانه
– سیب زمینی متوسط: دو عدد
– نمک، زردچوبه، فلفل قرمز، پودر سیر، پودر دارچین، ادویه: به میزان لازم
– آبلیمو: دو قاشق غذاخوری
– آرد سفید: به میزان لازم
– تخم‌مرغ: دو عدد
– پودر سوخاری یا پودر پانکو: به میزان دلخواه
– روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

مراحل دستور پخت میگو سوخاری

در این بخش همراه ما باشید تا با طرز تهیه میگو سوخاری به صورت گام به گام آشنا شوید و از تهیه و خوردن این غذای خوشمزه و مغذی لذت ببرید. طرز تهیه میگو بندری را نیز میتوانید در اینجا مشاهده نمایید.

مرحله اول: تمیز کردن میگو
برای شروع تهیه میگو سوخاری، ابتدا باید میگوها را تمیز کنید. اگر از میگوهای تازه استفاده می‌کنید، پس از پاک کردن، رگ سیاه پشت میگوها را باید دانه به دانه خارج کنید. در صورتی که از میگوهای پاک شده استفاده می‌کنید، تنها کافیست رگ سیاه پشت میگوها را بیرون بیاورید.

برای این کار، با یک چاقوی تیز پشت میگو یک برش کوچک بزنید و سپس با نوک چاقو یا یک خلال دندان، رگ سیاه را بیرون بکشید. پس از پاکسازی، میگوها را بشویید و آبکشی کنید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله دوم: طعم‌دار کردن میگو با ادویه‌ها
در دومین مرحله، میگوهای شسته شده را در ظرف مناسبی ریخته و تمام ادویه‌ها (نمک، زردچوبه، فلفل قرمز، پودر سیر، پودر دارچین، ادویه) را به آن اضافه کنید. به خوبی مخلوط کنید تا میگوها به طور کامل به ادویه‌ها آغشته شوند.

مرحله سوم: استراحت دادن میگو در یخچال
در این مرحله، آب‌لیمو و نمک را به میگوها اضافه کنید و ظرف را محکم ببندید. ظرف را برای دو تا سه ساعت در یخچال قرار دهید. با این کار، میگوها طعم و بوی دلپذیری پیدا خواهند کرد.

مرحله چهارم: غلتاندن میگوها در آرد
در مرحله چهارم، هر میگو را به صورت جداگانه در آرد سفید قنادی بغلتانید تا کاملاً به آرد آغشته شوند. برای به دست آوردن میگو سوخاری با کیفیت، این مرحله را با دقت و صبر انجام دهید تا تمام سطح میگوها کاملاً با آرد پوشیده شود.

مرحله پنجم: آغشته کردن میگو به تخم‌مرغ همزده
تخم‌مرغ‌ها را با چنگال هم بزنید تا کاملاً یکنواخت شوند و زرده و سفیده به خوبی ترکیب شوند. در این مرحله، میگوها را در تخم‌مرغ همزده قرار دهید و تمام سطح آن‌ها را به تخم‌مرغ آغشته کنید، همان‌طور که در مرحله چهارم با آرد انجام دادید.

مرحله ششم: غلتاندن میگو در پودر سوخاری
در این مرحله، میگوها را در پودر سوخاری بغلتانید تا تمامی قسمت‌های آن‌ها به پودر سوخاری آغشته شود. توجه داشته باشید که علاوه بر استفاده از ادویه‌های مناسب، سه مرحله کلیدی برای تهیه میگو سوخاری با کیفیت وجود دارد: استفاده از آرد قنادی، پوشاندن سطح میگو با تخم‌مرغ و در نهایت غلتاندن آن در پودر سوخاری. اگر این مراحل ساده را با دقت انجام دهید، نتیجه کار یک میگو سوخاری لذیذ خواهد بود.

مرحله هفتم: سرخ کردن میگو
صبر کنید تا روغن به خوبی داغ شود. سپس میگوها را به صورت تکی درون روغن قرار دهید و منتظر بمانید تا طلایی و خوش‌رنگ شوند. به محض این‌که رنگ طلایی مطلوب حاصل شد، میگوها را از روغن خارج کنید، زیرا ترکیب تخم‌مرغ و آرد در اثر حرارت زیاد سریعاً تغییر رنگ می‌دهد و ممکن است طعم سوختگی پیدا کند.

پس از سرخ شدن، میگوها را روی دستمال جاذب قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. می‌توانید سیب زمینی سرخ کرده و کنار میگو سرو کنید یا میگو سوخاری را همراه پلو میل کنید. به این ترتیب، میگو سوخاری بی‌نظیر شما برای ناهار یا شام آماده سرو است.

طرز تهیه سس میگو سوخاری

معمولاً میگو سوخاری با سس مخصوصی سرو می‌شود که از ترکیب سس فلفل تایلندی و سس سویا تهیه می‌شود. نسبت این ترکیب به این صورت است که به ازای هر قاشق غذاخوری سویا سس، باید ۲ قاشق غذاخوری سس فلفل تایلندی استفاده شود.

اگر به سس فلفل تایلندی دسترسی ندارید، می‌توانید از ترکیب پودر پاپریکا، سرکه بالزامیک و سس کچاپ استفاده کنید. به این صورت که یک قاشق پودر پاپریکا و سرکه بالزامیک و دو قاشق سس کچاپ را در ظرفی ریخته و مخلوط کنید. هنگام آماده شدن میگو سوخاری، این سس مخصوص را کنار آن سرو کنید.