لوبیا پلو با گوشت تکه ای

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای لوبیا پلو با گوشت تکه ای یک غذای ایرانی است که مثل غذاهای دیگه ایرانی مثل خورشت بامیه بسیار پرطرفدار است. در این مقاله تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای را آموزش می دهیم. مواد لازم جهت تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه‌ ای مواد لازم […]

4.7/5 - (16 امتیاز)

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای

لوبیا پلو با گوشت تکه ای یک غذای ایرانی است که مثل غذاهای دیگه ایرانی مثل خورشت بامیه بسیار پرطرفدار است. در این مقاله تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای را آموزش می دهیم.

مواد لازم جهت تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه‌ ای

مواد لازم برای پخت یک لوبیا پلو با گوشت تکه ای خوشمزه در زیر آمده است:

گوشت ۳۰۰ گرم

برنج ۴ پیمانه

پیاز ۱ عدد

لوبیا سبز ۲ پیمانه

زعفران دم شده ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع به مقدار لازم

چوب دارچین ۱ تکه

زردچوبه به مقدار لازم

فلفل قرمز به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای

برای تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای ابتدا برنج را نسبت به نوع آن بین ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت با آب ولرم و یک قاشق چایخوری نمک خیس می‌کنیم. در مرحله بعد، گوشت را می‌شوییم و سپس به صورت قیمه‌ای ریز خرد می‌کنیم.

در این مرحله، پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار می‌دهیم و کمی روغن اضافه می‌کنیم. سپس پیاز را به قابلمه اضافه کرده و آن را به خوبی تفت می‌دهیم تا سبک شود.

سپس مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به قابلمه اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم تا پیاز با ادویه‌ها ترکیب شود. در ادامه، گوشت را به قابلمه اضافه می‌کنیم و آن را تفت می‌دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

در این مرحله، رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می‌کنیم و به خوبی تفت می‌دهیم تا رنگ آن باز شود. سپس چوب دارچین را اضافه می‌کنیم. در ادامه، مواد را کمی تفت می‌دهیم تا عطر دارچین بلند شود.

حالا یک و نیم لیوان آب را به قابلمه اضافه می‌کنیم. سپس حرارت زیر قابلمه را افزایش می‌دهیم تا آب به سرعت به جوش بیاید. پس از رسیدن آب به نقطه جوش، حرارت را کاهش می‌دهیم و درب قابلمه را می‌گذاریم.

بعد از اینکه گوشت به طور کامل پخته شد و آب درون قابلمه تقریبا کشیده شد، چوب دارچین را از قابلمه خارج می‌کنیم. سپس لوبیا سبز را به صورت تکه‌هایی با اندازه ۱ سانتی‌متر خرد می‌کنیم و پس از شستشو به قابلمه اضافه می‌کنیم.

حالا مقدار دلخواه نمک را اضافه می‌کنیم و کمی مواد را تفت می‌دهیم تا به هم مخلوط شوند. پس از اینکه لوبیا سبز کمی سرخ شد، زعفران دم کرده را به آن اضافه می‌کنیم و پس از مخلوط کردن، قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم.

در این مرحله، یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می‌کنیم و روی حرارت بالا قرار می‌دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع را به آب اضافه می‌کنیم.

حالا برنج خیسانده شده را به قابلمه اضافه می‌کنیم و با هم مخلوط می‌کنیم تا دانه‌های برنج به هم چسبیده نشوند. حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان برای پخت اولیه برنج کافی است. پس از اینکه دانه‌های برنج نرم و مغزشان سفت بود، برنج را آبکشی می‌کنیم.

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای

حالا قابلمه‌ای که برای پخت لوبیا پلو در نظر گرفته ایم را روی حرارت قرار می‌دهیم و کمی روغن اضافه می‌کنیم. در ادامه برای ته دیگ، می‌توانید بر اساس سلیقه خود از سیب‌زمینی‌های خرد شده یا نان لواش استفاده کنید.

در این مرحله، مقداری از برنج را روی ته دیگ می‌ریزیم، سپس مقداری از مخلوط گوشت و لوبیا سبز را اضافه می‌کنیم. به همین ترتیب، مواد را به صورت لایه‌ای داخل قابلمه می‌ریزیم و یک دم‌کنی را روی درب قابلمه قرار می‌دهیم.

برای دم‌کشیدن لوبیا پلو حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان می‌برد. پس از اینکه لوبیا پلو دم‌کشید، آرام‌آرام آن را درون قابلمه مخلوط می‌کنیم تا برنج به‌طور کامل با زعفران مخلوط شود، سپس آن را به ظرف موردنظر انتقال داده و سرو می‌کنیم. لوبیا پلو با گوشت تکه ای آماده است.