طرز تهیه کیک ویژه ماه رمضان، آسان و با ظاهری زیبا همراه با پف کامل و کرم زعفرانی

در ماه رمضان، طیف گسترده‌ای از شیرینی‌جات و نان‌های لذیذ پخته می‌شود که می‌توانید برای افطار یا پس از آن آماده کنید طرز تهیه کیک ویژه ماه رمضان یکی از مواردی که در ادامه می خوانید.
Rate this post

طرز تهیه کیک ویژه ماه رمضان:در ماه رمضان، طیف گسترده‌ای از شیرینی‌جات و نان‌های لذیذ پخته می‌شود که می‌توانید برای افطار یا پس از آن آماده کنید. ولی کیک ویژه رمضان با کرم زعفرانی خود، واقعاً بی‌نظیر است و مزه‌ای از بهشت را به همراه دارد با بافتی بسیار آهسته و مثل پنبه. این کیک لطیف، با استفاده از نشاسته ذرت و شیر می‌تواند با یک کرم زعفرانی دلچسب تزئین شود. امکان پخت این کیک خوشمزه هم در فر و هم بدون استفاده از فر وجود دارد و شما می‌توانید از طعم دلپذیر آن به همراه یک فنجان چای نهایت لذت را ببرید. امروز، در این مقاله، نحوه پخت این کیک منحصر به فرد رمضانی را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز

  1. چهار عدد تخم مرغ
  2. یک پیمانه شکر
  3. یک پیمانه ماست
  4. سه چهارم پیمانه روغن
  5. دو پیمانه آرد سفید
  6. دو قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  7. یک قاشق چایخوری پودر هل
  8. دو تا سه قاشق غذاخوری
  9. زعفران دم کرده غلیظ

مرحله یک: آماده‌سازی مواد اولیه

ابتدا، تمام مواد را به دمای اتاق برسانید. با استفاده از پیمانه یا یک لیوان دسته‌دار فرانسوی، مواد را اندازه‌گیری کنید. فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و اجازه دهید گرم شود. همچنین، برای پخت بدون استفاده از فر، شعله‌پخش‌کن را روی گاز قرار داده و برای ۱۵ دقیقه حرارت دهید تا گرم شود.

مطالب مرتبط: طرز تهیه شیرینی پنبه ای زعفرانی 

مرحله دو: زدن تخم مرغ‌ها

سپس، تخم مرغ‌ها را با شکر و پودر هل به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با سرعت بالا هم بزنید تا حجم یابند، کرمی و کشدار شوند. پس از آن، ماست را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس، روغن و زعفران دم کرده را به مخلوط افزوده و هم بزنید تا مواد به خوبی یکدست شوند.

مرحله سوم: آماده‌سازی کیک

بعد، آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کنید و سه بار الک نمایید تا سبک شود. این مخلوط را به مواد کیک اضافه کرده و با یک لیسک یکدست کنید. سپس، مخلوط را درون یک قالب شارلوت یا قالب دیگر دلخواه بریزید. برای پخت بدون فر، مخلوط را درون یک قابلمه چرب شده بریزید و سه بار به سطح آن بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۵۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد. برای پخت بدون فر، یک دمکنی روی درب قابلمه قرار داده و برای یک ساعت زمان بدهید تا کیک بپزد.

مرحله چهار: ساخت کرم زعفرانی

برای تهیه کرم زعفرانی، ابتدا یک و نیم پیمانه شیر را با سه قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، نصف پیمانه شکر، مقداری گلاب و زعفران مخلوط کنید. هنگامی که نشاسته در شیر کاملاً حل شد، مخلوط را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا مخلوط به غلظت مناسب برسد. پس از غلیظ شدن، در حالی که هنوز داغ است، مخلوط را بر روی سطح کیک پخش کنید. سپس، کیک را بگذارید تا خنک شود. برای اینکه کرم بهتر بند بیاید و کیک هنگام برش زدن ظاهر زیباتری داشته باشد، بهتر است قبل از سرو، کیک حداقل برای ۳ ساعت در یخچال بماند.

نکات طلایی برای تهیه کیک ویژه ماه رمضان

یک قابلمه به قطر ۲۰ سانتی‌متر را به دقت با کره چرب کنید و سپس مواد کیک را درون آن بریزید. قابلمه را روی شعله پخش‌کن قرار دهید که از یک ربع ساعت قبل بر روی حرارت متوسط گرم شده است. برای پخت کامل کیک، حدود ۱ ساعت زمان نیاز است و طی این مدت درب قابلمه را باز نکنید.

استفاده از زعفران غلیظ‌تر، رنگی زیباتر به کیک شما می‌بخشد.

به جای ماست می‌توانید از شیر یا آب هم استفاده کنید تا طعم متفاوتی به کیک بدهید.