طرز تهیه پیتزا رست بیف خانگی

پیتزا رست بیف پیتزا، غذایی است که طعم لذیذ و محبوبیت خاصی دارد، به خصوص در میان کودکان. هر زمان که تصمیم به پخت پیتزا بگیرید، بی‌شک کودکان و نوجوانان اولین افرادی هستند که از این امر خرسند می‌شوند، اگرچه بزرگسالان نیز به همان میزان از این غذای خوش طعم استقبال می‌کنند. که در این […]

3/5 - (1 امتیاز)

پیتزا رست بیف

پیتزا، غذایی است که طعم لذیذ و محبوبیت خاصی دارد، به خصوص در میان کودکان. هر زمان که تصمیم به پخت پیتزا بگیرید، بی‌شک کودکان و نوجوانان اولین افرادی هستند که از این امر خرسند می‌شوند، اگرچه بزرگسالان نیز به همان میزان از این غذای خوش طعم استقبال می‌کنند. که در این مقاله ما قصد داریم طرز تهیه پیتزا رست بیف را به شما آموزش دهیم.. این پیتزا شامل استفاده از گوشت راسته، پنیر، سس گوجه و ادویه‌های خاص است و شما می‌توانید آن را با استفاده از مواد اولیه ساده در خانه طی یک ساعت آماده کنید. همراه ما باشید تا با طرز تهیه این پیتزای مورد علاقه در خانه آشنا شویم.

پیتزا رست بیف به نوعی پیتزا اطلاق می‌شود که در تهیه‌ی آن از گوشت گاو برش خورده و پیش‌پخته استفاده می‌گردد. این پیتزا را با افزودنی‌هایی مانند سبزیجات متنوع، پنیر، سس گوجه‌فرنگی و مخلوطی از ادویه‌های مورد علاقه تزئین می‌کنند که نتیجه‌اش طعمی بی‌نظیر و دلپذیر است.

درباره پیتزا رست بیف ایتالیایی

زمان لازم برای پخت: تقریبا ۹۰ دقیقه

پیتزا رست بیف ایتالیایی از دسته پیتزاهای مخصوص ایتالیایی است که با استفاده از گوشت راسته، سس خردل، ادویه‌های ایتالیایی و پنیر موزارلا آماده می‌شود. این نسخه از پیتزا دارای طعمی تند و ملس است و با استفاده از انواع سبزیجات نظیر قارچ، فلفل و زیتون زینت داده می‌شود. برای پخت این پیتزا می‌توانید از خمیر پیتزای آماده استفاده کرده یا خمیر را به صورت دستی در خانه تهیه کنید. اگر خواستار ساخت خمیر پیتزا به صورت دستی هستید، نیاز به مواد اولیه‌ای خاص دارید. طرز تهیه پیتزا رژیمی گوجه فرنگی،ذرت و ریحان را نیز می توانید در اینجا مشاهده کنید.

پیتزا رست بیف

لیست اجزاء مورد نیاز برای ساخت خمیر پیتزا

  • آرد: سه پیمانه
  • شیر: نیم پیمانه
  • ماست: دو قاشق غذاخوری
  • خمیر مایه فوری: یک قاشق مرباخوری
  • شکر: یک قاشق چای‌خوری
  • نمک: یک قاشق چای‌خوری
  • پودر سیر: یک قاشق چای‌خوری

مواد نیازمند برای آماده‌سازی پیتزا رست بیف

  1. گوشت گوساله راسته: دویست گرم
  2. ادویه ایتالیایی: به اندازه نیاز
  3. ادویه گرام ماسالا: به اندازه نیاز
  4. سیر، پیاز، روغن و آب: به اندازه لازم
  5. سس کچاپ و سس خردل: به اندازه‌ای که سطح خمیر را بپوشاند
  6. پنیر پیتزا: به مقداری که سطح سس و خمیر را کاملا بپوشاند
  7. سبزیجات مورد دلخواه (مانند قارچ، فلفل دلمه‌ای، زیتون و غیره): به میزان دلخواه

اولین گام: آماده‌سازی خمیر پیتزا

شیر را به اندازه نیم پیمانه گرم کنید تا از دمای ابتدایی خود خارج شود و به حالت ولرم درآید.
مایه خمیر خشک را به شیر ولرم افزوده و مقداری شکر نیز بیفزایید. برای ترکیب این ترکیبات، تنها لازم است که ظرف را چندین بار به آرامی تکان دهید.
ظرف را بپوشانید و آن را برای ۱۵ دقیقه در مکانی گرم قرار دهید تا خمیر فعال شود و کف کند.
آرد، پودر سیر، و نمک را در ظرف دیگری مخلوط کرده و دو بار الک نمایید.
ابتدا ماست و پس از آن مایه خمیر فعال شده را به ترکیب آرد بیفزایید.
خمیر را به خوبی ورز دهید و سپس آن را پوشانده و در محلی گرم و تاریک برای استراحت قرار دهید.

گام دوم: آماده‌سازی رست بیف

ابتدا ۲۰۰ گرم از گوشت راسته را به قطعاتی برش دهید و سپس آن‌ها را در کمی روغن سرخ کنید تا کمی آب بیندازند.
برای افزودن طعم بهتر به گوشت، از ادویه ایتالیایی و ادویه گرام ماسالا استفاده کنید، اگرچه می‌توانید به جای گرام ماسالا از فلفل سیاه یا فلفل قرمز نیز بهره ببرید.
چندین حبه سیر را پوست بکنید و له کنید، و به همراه یک پیاز که به چهار قسمت تقسیم شده است به ترکیب گوشت اضافه نمایید.
این ترکیب گوشت و سبزیجات را درون یک قابلمه قرار داده و مقداری آب به آن افزوده و برای حداقل یک ساعت و نیم با حرارت ملایم بپزید.
پس از اینکه گوشت به طور کامل پخته شد، پیازها را جدا کرده و گوشت را به کمک دست یا دو چنگال به صورت ریش ریش درآورید.

گام سوم: آماده‌سازی پیتزا رست بیف

فلفل دلمه‌ای، قارچ و زیتون را به قطعات کوچک تقسیم کنید.
کمی سس کچاپ و سس خردل را در یک ظرف با هم ترکیب نمایید.
دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده تا پیش از استفاده گرم شود.
سطح داخلی قالب پیتزا را با استفاده از کره چرب کنید و سپس خمیر را در کف آن پهن کنید.
مخلوط سس کچاپ و سس خردل را بر روی خمیر بریزید و آن را به طور یکنواخت روی خمیر گسترده دهید. سپس، کمی پنیر پیتزا روی سس بپاشید.
رست‌بیف‌های آماده شده در مرحله قبل را به همراه سبزیجات خرد شده روی خمیر قرار دهید.
از پنیر پیتزا برای پوشاندن مواد بالایی استفاده کنید.
پیتزا را بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید تا به خوبی پخته و طلایی شود.

ادویه پیتزا رست بیف

ادویه‌های مورد استفاده برای پیتزا رست بیف شامل ادویه ایتالیایی و گرام ماسالا است. ادویه ایتالیایی متشکل از ترکیبی از گیاهان خشک شده مانند رزماری، ترخون، اورگانو، بابونه و مرزه بوده که عطر و طعم دلپذیری به پیتزا می‌بخشد. گرام ماسالا، که یک ادویه سنتی هندی است، از ترکیبی از ادویه‌هایی نظیر دارچین، هل، زنجبیل، دانه‌های هلو، جوز هندی و گلاب تهیه می‌شود و طعم تند و تیزی به پیتزا رست بیف ایتالیایی می‌دهد.

برای آماده‌سازی پیتزا رست بیف ایده‌آل، استفاده از گوشت راسته گوساله که به صورت برش‌های کوچک و پخته شده بر روی پیتزا قرار می‌گیرد، توصیه می‌شود. این گوشت اغلب از بخش‌های سینه یا دنده گوساله انتخاب و برش داده می‌شود. در مرحله آماده‌سازی، گوشت ابتدا در مقداری روغن به همراه ادویه‌جات مختلف تفت داده شده تا طعم‌دار شود. پس از آن، همراه با پیاز و سیر و کمی آب پخته می‌شود تا بافتی نرم و آبدار پیدا کند. پس از پخت، گوشت را می‌توان به راحتی ریش ریش کرده و بر روی خمیر پیتزا پهن نمود.

پیتزا رست بیف سبک آمریکایی

نسخه آمریکایی پیتزا رست بیف با اندکی تفاوت‌ها از سایر انواع پیتزای رست بیف به ویژه نوع ایتالیایی آن متمایز می‌شود. بر خلاف استفاده از خمیر نازک و ترد در سبک ایتالیایی، برای پیتزا رست بیف به سبک آمریکایی، از خمیری ضخیم‌تر و پف‌دار استفاده می‌شود. سس مخصوص این پیتزا نیز از ترکیب سس گوجه، کچاپ و ادویه‌های مختلف با طعم تند آماده می‌شود. این پیتزا از تنوع بالایی در مواد رویه برخوردار است و می‌توان از انواع سبزیجات، پپرونی و سایر مواد دلخواه برای تزئین آن استفاده کرد.