طرز تهیه و دستور پخت مشکوفی

طرز تهیه و دستور پخت مشکوفی در این مقاله روش تهیه یک دسر خوشمزه به نام مشکوفی را توضیح میدهیم. این دسر همانند فرنی بر پایه شیر می باشد. مواد لازم جهت تهیه مشکوفی شیر سرد ۲ لیوان نشاسته ۴ قاشق غذاخوری شکر ۵ قاشق غذاخوری کره ۲۵ گرم گلاب پودر هل زعفران دم کرده […]

4.9/5 - (16 امتیاز)

طرز تهیه و دستور پخت مشکوفی

در این مقاله روش تهیه یک دسر خوشمزه به نام مشکوفی را توضیح میدهیم. این دسر همانند فرنی بر پایه شیر می باشد.

مواد لازم جهت تهیه مشکوفی

شیر سرد ۲ لیوان

نشاسته ۴ قاشق غذاخوری

شکر ۵ قاشق غذاخوری

کره ۲۵ گرم

گلاب

پودر هل

زعفران دم کرده

مراحل تهیه مشکوفی

برای تهیه یک دسر مشکوف و خوشمزه به روش شمالی، در ابتدا یک قابلمه را روی شعله قرار می‌دهیم. سپس شیر سرد را به قابلمه اضافه کرده و نشاسته را در شیر سرد حل می‌کنیم. در مرحله بعد، به مقدار دلخواه شکر را به مخلوط اضافه می‌کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم.

در نظر داشته باشید که مقدار شکر مورد استفاده در این دسر قابل تنظیم بوده و می‌توانیم آن را به سلیقه خود کاهش یا افزایش دهیم. پس از اضافه کردن شکر، باید به طور مداوم دسر را هم زنیم تا غلیظ شود و به شکل فرنی مرغوبی برسد.

طرز تهیه مشکوفی

در این مرحله، گلاب و پودر هل را به مخلوط اضافه کرده و به آن اجازه می‌دهیم کمی حرارت ببیند. در انتها، زعفران را نیز به مواد اضافه می‌کنیم. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و مخلوط را در یک کاسه مناسب سرو می‌کنیم. با اندکی افت از دما، سطح دسر را با گل محمدی خشک و پودر پسته تزیین می‌کنیم.

از جایگزینی پودر کاکائو به جای زعفران می‌توان استفاده کرد. همچنین، می‌توانیم مقدار مشکوفی را نصف کنیم و نصف آن را با پودر کاکائو و نصف دیگر را با زعفران تهیه کنیم. در زمان سرو در ظرف، می‌توان همزمان آنها را اضافه کرد تا دسر دو رنگ شود.