طرز تهیه غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده و کدو سبز

روش پخت غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده و کدو سبز فوری غذاهای سبک و کم کالری به‌خصوص برای افرادی که به دنبال رژیم غذایی مناسب هستند یا به دلیل مشکلات سلامتی محدودیت‌هایی در مصرف مواد چرب و کالری دارند بسیار مفید و ارزشمند هستند. یکی از این غذاهای خوشمزه و سبک، غذای رژیمی با […]

4.5/5 - (14 امتیاز)

روش پخت غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده و کدو سبز فوری

غذاهای سبک و کم کالری به‌خصوص برای افرادی که به دنبال رژیم غذایی مناسب هستند یا به دلیل مشکلات سلامتی محدودیت‌هایی در مصرف مواد چرب و کالری دارند بسیار مفید و ارزشمند هستند. یکی از این غذاهای خوشمزه و سبک، غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده و کدو سبز که نوعی خوراک است و در زمان کوتاهی آماده می شود. این غذا با مزه‌ای خوشمزه و ارزش غذایی بالا ارائه می‌شود و می‌تواند یک گزینه عالی برای وعده‌های ناهار یا شام شما باشد.از دیگر غذاهایی که می توانید با کدو سبز تهیه کنید بایت کدو سبز است که بسیار خوشمزه است.

مواد لازم برای تهیه پخت غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده و کدو سبز

– کدو سبز: ۳ عدد
– گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
– سیر: ۲ حبه
– گوجه فرنگی: ۴ عدد
– پودر چیلی: ۱ قاشق غذاخوری
– زیره: ۱ قاشق چایخوری
– پودر پیاز: ۱/۲ قاشق چایخوری
– فلفل دلمه یا پاپریکا به دلخواه: ۱ عدد
– نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

گوشت چرخ کرده و کدو سبز

دستور پخت غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده و کدو سبز

ابتدا کدو سبز را با چاقو برش‌های متوسط اندازه بزنید و مغز و بذرهای آن را با کمک قاشق کنید. سیر و گوجه فرنگی را نیز خرد کنید. در یک تابه ضخیم، گوشت چرخ کرده را با کمی روغن زیتون سرخ کنید. سپس سیر خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بپزید. بعد از اینکه گوشت کاملاً پخت، کدو سبز و گوجه فرنگی خرد شده را به تابه اضافه کنید و همراه با گوشت بپزید. در ادامه، پودر چیلی، زیره، پودر پیاز، فلفل دلمه یا پاپریکا، نمک و فلفل سیاه را به طعم دلخواهتان به غذا اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. غذا را به مدت چند دقیقه بپزید تا مزه‌ها به هم ترکیب شوند و غذا آماده سرو باشد.

ارزش غذایی غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده و کدو سبز

– کالری: ۳۱۵
– کربوهیدرات: ۵ گرم
– پروتئین: ۲۱ گرم
– چربی: ۲۳ گرم
– چربی اشباع شده: ۹ گرم
– کلسترول: ۸۱ میلی‌گرم
– سدیم: ۴۹۸ میلی‌گرم
– فیبر: ۲ گرم
– آهن: ۳ میلی‌گرم

برای تزیین این غذا می‌توانید از تره و نعناع خشک یا تازه رنده شده استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک حلقه فلفل دلمه به رنگ متناسب با غذا در کنار آن قرار دهید تا ظاهر ظریف و جذابی به ظاهر غذا ببخشد.

افرادی که باید از غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده و کدو سبز خودداری کنند

با توجه به محتوای مقداری چربی اشباع شده و کلسترول، افرادی که مشکلاتی مانند چربی خون، افزایش وزن یا مشکلات قلبی دارند، باید از مصرف این غذا به‌صورت مکرر خودداری کنند یا به میزان محدودی مصرف نمایند.

این غذا به‌دلیل مزه خوشمزه‌اش و طرز تهیه آسان، مناسب برای مهمانی‌ها، مراسم خانوادگی یا سفره‌های ناهار و شام است. همچنین می‌توانید این غذا را به‌عنوان یک وعده‌ی اصلی در رژیم غذایی‌تان به‌کار ببرید و از آن بهره‌برداری کنید.

در نهایت، توصیه می‌شود همیشه قبل از تغییر در رژیم غذایی و مصرف هر نوع غذای خاص، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا مطمئن شوید که این نوع غذا برای شما مناسب است.