طرز تهیه خورش کتلت

طرز تهیه ساندویچ کتلت شمالی یا طرز تهیه کتلت لاهیجان یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و محلی است که با مواد متنوعی درست می شود.کتلت شمالی با نون بربری یکی از انواع کتلت است.
4.6/5 - (14 امتیاز)

دستور حرفه‌ای خورش کتلت

خورش کتلت یکی از انواع خورشت های خوشمزه و محبوب در فصول سرد است که با استفاده از سینه مرغ یا گوشت و مواد اولیه‌ی دیگر تهیه می‌شود. در این مقاله، دستور تهیه خورش کتلت به همراه مواد اولیه‌ی دقیق ارائه می‌شود. همچنین، ارزش غذایی و میزان کالری این خورش را مورد بررسی قرار داده. برای تهیه دستور پخت کتلت مرغ نیز می توانید به صفحه طرز تهیه کتلت مرغ مراجعه کنید.

مواد اولیه خورش کتلت

– سینه مرغ : ۲ عدد( گوشت چرخ کرده)
– پیاز: ۲ عدد
– سماق: ۲ قاشق غذاخوری
– رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
– رب انار: ۲ قاشق غذاخوری
– هویج: ۲ عدد
– نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
– زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

طریقه تهیه خورش کتلت

ابتدا سینه مرغ‌ها را با آب کمی می‌شویید و پس از خشک کردن، آن‌ها را می کنیم. پیاز‌ها را نیز رنده کرده و هویج‌ها را رنده می‌کنید.ادویه را به خمیر کتلت اضافه می کنیم. در یک قابلمه، روغن را داغ می‌کنید وکتلت ها را سرخ می کنیم تا طلایی شوند. حالا مواد سس آن را آماده می کنیم،پیاز را تفت می دهیم و سماق را به قابلمه اضافه کنید. سپس نمک، فلفل سیاه، رب گوجه فرنگی و رب انار را به مواد اضافه کنید و همه‌ی مواد را با هم تفت دهید تا ادغام شوند. حالا آب گرم را به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا خورش کتلت آماده شود.

خورش کتلت

ارزش غذایی و مقدار کالری خورش کتلت

خورش کتلت دارای ارزش غذایی بالایی است. با توجه به مواد استفاده‌شده در تهیه‌ی این خورش، هر ۱۰۰ گرم آن حدوداً شامل ۱۲۰ کیلوکالری می‌شود. این غذا حاوی مقادیر مناسبی از پروتئین، فیبر، ویتامین C و آهن است که به نیازهای روزانه بدن کمک می‌کند.

برای تزیین خورش کتلت، می‌توانید از انار و علف‌های خرد شده (مانند ریحان و نعناع) استفاده کنید. همچنین، می‌توانید برگه‌های انار و خرما را به عنوان تزیین‌کننده‌های ظریف بر روی خورش کتلت قرار دهید.

خورش کتلت برای چه افرادی مناسب نیست

خورش کتلت برای افرادی مناسب نیست که به دلیل مشکلات گوارشی یا حساسیت‌های غذایی به مصرف مواد دیگری محدود شده‌اند. همچنین افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند و به توصیه پزشک خود نپردازند، باید از مصرف خورش کتلت خودداری کنند.

خورش کتلت با طعم غنی و مزه‌ی متفاوت می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای مراسم‌ها و مهمانی‌ها باشد. این غذا با جلب توجه همه‌ی میهمانان و ایجاد هماهنگی خوب در جشن و مراسم‌های خانوادگی، یک انتخاب عالی و خاص خواهد بود. همچنین، با اضافه کردن تزیینات مناسب، ظاهر زیباتری به خورش کتلت خواهید بخشید و این غذا را جذاب‌تر خواهید کرد.