دستور پخت کاپ کیک با یک تخم مرغ

دستور پخت کاپ کیک با یک تخم مرغ در فر، سرخ کن بدون روغن و بدون فر کاپ کیک‌ها گزینه‌ای عالی برای جشن‌ها و میهمانی‌ها هستند که به راحتی با استفاده از مواد اولیه‌ای معدود در منزل قابل تهیه‌اند. در این دستور، قصد داریم نحوه‌ی پخت یک کاپ کیک وانیلی ساده را با بهره‌گیری از […]

Rate this post

دستور پخت کاپ کیک با یک تخم مرغ در فر، سرخ کن بدون روغن و بدون فر

کاپ کیک‌ها گزینه‌ای عالی برای جشن‌ها و میهمانی‌ها هستند که به راحتی با استفاده از مواد اولیه‌ای معدود در منزل قابل تهیه‌اند. در این دستور، قصد داریم نحوه‌ی پخت یک کاپ کیک وانیلی ساده را با بهره‌گیری از تنها یک تخم مرغ به شما آموزش دهیم که علاوه بر طعم دلپذیرش، برای دورهمی‌های کوچک از سه تا پنج نفره نیز مناسب است. با این دستور، شما می‌توانید تقریباً شش عدد کاپ کیک وانیلی بپزید که می‌توانید بر حسب تمایل خود، آن‌ها را با شکلات یا خامه قنادی تزیین کنید یا به شکل ساده در کپسول‌های کاپ کیک سرو نمایید.

لیست مواد مورد نیاز:
– یک عدد تخم مرغ
– یک سوم پیمانه شکر
– یک ششم پیمانه روغن مایع
– دو سوم پیمانه آرد
– یک ششم پیمانه شیر
– دو سوم قاشق چایخوری بیکینگ پودر
– کمی وانیل (نوک قاشق چایخوری)

گام اول: آماده‌سازی مقدماتی

ابتدا، تمام مواد اولیه را به دمای اتاق برسانید تا به یک دمای یکسان برسند. سپس، برای اندازه‌گیری دقیق مقادیر روغن و شیر، از یک پیمانه یا استکان فرانسوی استفاده کنید. ابتدا یک سوم مقدار مورد نیاز را اندازه‌گیری کرده و سپس آن را به دو قسمت تقسیم نمایید. فر را نیز باید از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

مطلب مرتبط:طرز تهیه کلوچه عربی

مرحله دوم: ترکیب اجزا

در این قسمت، شما باید تخم مرغ، شکر وانیل را با استفاده از همزن برقی مخلوط کنید تا به رنگ کرمی درآمده و حجم آن افزایش یابد. اهمیت دارد که در طول فرآیند، مواد را از دیواره ظرف جمع‌آوری نمایید. سپس به تدریج روغن و شیر را افزوده و پس از اضافه کردن هر یک، برای مدت چند ثانیه به قدر کافی هم بزنید تا ترکیب یکدست شود.

مرحله سوم: آماده‌سازی خمیر کاپ کیک

ابتدا آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کرده و سپس به صورت تدریجی در سه مرتبه به ترکیب اصلی افزوده و به خوبی مخلوط نمایید تا خمیری یکنواخت و بدون گلوله آرد حاصل شود. در ادامه، قالب‌های کاپ کیک را آماده کنید که می‌توانید از قالب‌های کاغذی استفاده کرده و نیازی به قالب‌های مافین نخواهید داشت، یا می‌توانید خمیر را تا دو سوم ارتفاع در لیوان‌های چرب‌شده بریزید.

مرحله چهارم: طبخ کاپ کیک تک تخم مرغی

برای پختن در فر، کاپ کیک‌ها باید به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار گیرند تا کاملاً بپزند. اگر قصد دارید بدون استفاده از فر بپزید، باید کمی آب در قابلمه‌ای جوش آورده و لیوان‌های حاوی خمیر را به گونه‌ای درون آن بچینید که یک سوم از آن‌ها در آب فرو برود. سپس، با قرار دادن دمکنی روی قابلمه و گذاشتن آن بر روی حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا پخت کامل انجام شود. برای پخت در سرخ کن هم باید آن‌ها را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک ۱ تخم مرغی :

  1. پر کردن بیش از حد قالب‌ها موجب سرریز شدن مواد خواهد شد.
  2. برای تنوع طعم، امکان افزودن مواد اختیاری مانند کشمش، گردو یا تکه‌های شکلات وجود دارد.
  3. هنگام پخت، باز کردن در فر یا قابلمه توصیه نمی‌شود.

برای تزئین کاپ کیک وانیلی، ایده‌های زیر می‌توانند به خلق آثاری خلاقانه و دلپذیر کمک کنند:

  • گاناش شکلاتی: گاناش شکلات تلخ یا شیری را روی کاپ کیک‌ها بریزید و با تکه‌های شکلات یا رشته‌های شکلاتی تزئین کنید.
  • خامه فرم گرفته: با استفاده از خامه فرم گرفته و قیف تزئین، طرح‌هایی مانند گل‌ها، قلب‌ها، یا سایر نقش‌های زیبا را روی کاپ کیک ایجاد کنید.
  • میوه‌های تازه: تکه‌هایی از توت‌فرنگی، بلوبری، یا هر نوع میوه‌ای که با طعم وانیلی هماهنگ است، می‌تواند نمای زیبایی به کاپ کیک‌ها ببخشد.
  • ترافل‌های رنگی: استفاده از ترافل‌های رنگی یا شکلات‌های کوچک رنگی برای افزودن جلوه‌ای شاد و کودکانه به کاپ کیک‌ها.
  • پودر قند و وانیل: ساده اما شیک، پاشیدن پودر قند و دانه‌های وانیل روی کاپ کیک‌ها، ظاهری لوکس و خوش طعم ایجاد می‌کند.
  • تزئین با آیسینگ و رنگ خوراکی: استفاده از آیسینگ و رنگ‌های خوراکی برای نقاشی یا طراحی طرح‌های خاص و مناسبتی روی کاپ کیک‌ها.
  • اسپرینکل‌های متنوع: اسپرینکل‌ها در انواع و اقسام رنگ‌ها و شکل‌ها موجودند که می‌توانند برای هر مناسبتی به کار روند و ظاهری جذاب به کاپ کیک‌ها بدهند.
  • مارشملو و نوتلا: قرار دادن یک تکه مارشملو روی کاپ کیک و ریختن کمی نوتلا روی آن برای تزئین و افزودن طعمی دلچسب.
  • خلق تم‌های خاص: برای مناسبت‌های خاص می‌توانید تزئیناتی متناسب با تم رویداد، مانند کریسمس، هالووین، ولنتاین یا تولد انتخاب کنید.

هر کدام از این ایده‌ها می‌توانند به تنهایی یا با ترکیبی از چند مورد برای خلق کاپ کیک‌هایی خوشمزه و چشم‌نواز استفاده شوند