طرز تهیه املت فرانسوی

در این بخش، طرز تهیه املت فرانسوی با سوسیس به همراه نکات کلیدی و ترفندهای خاص برای آماده‌سازی این غذای لذیذ به شما عزیزان ارائه می‌شود.طرز تهیه املت فرانسوی با قارچ، نوعی صبحانه لوکس و خوش طعم است که ریشه در فرهنگ آشپزی فرانسه دارد و در کافه‌ها به عنوان یک انتخاب محبوب مطرح می‌شود.
4.2/5 - (24 امتیاز)

روش پخت و تهیه املت فرانسوی

در سراسر جهان، انواع متنوعی از املت وجود دارند، هر کدام با روش‌های پخت مخصوص به خود. املت فرانسوی گاهی اوقات با افزودن سبزیجات تهیه می‌شود. در حقیقت، ترکیباتی که برای تهیه این غذا به کار می‌برید و نتیجه نهایی، کاملاً به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد و شما می‌توانید آن را با طعم‌های مورد علاقه خود سفارشی کنید. در این بخش قصد داریم نحوه آماده‌سازی املت فرانسوی را به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید.اگر علاقه‌مند به املت در بین انتخاب‌های صبحانه هستید، توصیه می‌شود که نسخه فرانسوی آن را نیز تجربه کنید. این نوع املت که عموماً در کافه‌ها عرضه می‌شود، به خاطر استفاده از انواع سبزیجات، مملو از خواص مفید است. املت فرانسوی می‌تواند به عنوان یک میان وعده فوق‌العاده، یک صبحانه دلچسب یا حتی گاهی اوقات به عنوان یک وعده غذایی کامل عمل کند.

مواد لازم املت فرانسوی

فلفل دلمه ای یک عدد

تخم مرغ ۴ عدد

قارچ ۲۰۰ گرم

سوسیس ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه

پنیر ورقه ای

روغن سرخ کردنی

طرز تهیه املت فرانسوی

مراحل طرز تهیه املت فرانسوی با سوسیس

املت فرانسوی یکی از انواع املت ها برای وعده صبحانه می باشد. برای تهیه املت فرانسوی در یک رستوران، ابتدا فلفل دلمه‌ای را به صورت خرد شده و با کمی روغن در یک تابه مناسب سرخ می‌کنیم تا کاملاً نرم شود. سپس قارچ‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کرده و به تابه اضافه می‌کنیم و آنها را به خوبی تفت می‌دهیم. تا زمانی که آب اضافی قارچ‌ها تبخیر شود، تفت دادن را ادامه می‌دهیم. سپس سوسیس‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کرده و به همراه قارچ و فلفل دلمه‌ای، کمی تفت می‌دهیم تا به میزانی که تمایل داریم، سرخ شوند. حالا تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ می‌ریزیم و آنها را به خوبی مخلوط می‌کنیم تا از حالت لختگی خارج شوند. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه را به تخم مرغ اضافه کرده و دوباره به خوبی مخلوط می‌کنیم تا تخم مرغ با ادویه‌ها یکدست شود. حالا در یک تابه مناسب، مقداری روغن ریخته و صبر می‌کنیم تا روغن داغ شود. سپس تخم مرغ را به تابه اضافه کرده و تابه را به صورت دورانی کمی می‌چرخانیم تا تخم مرغ به صورت یکدست در تمام نقاط تابه پخش شود.

پس از اینکه تخم مرغ سرخ شد و حالت گرفت، نصف تخم مرغ را درون آن قرار می‌دهیم. سپس مخلوط سوسیس، فلفل دلمه‌ای و قارچ را روی نصف تخم مرغ می‌ریزیم. در ادامه، پنیرهای ورقه‌ای را روی مواد قرار می‌دهیم و کمی آویشن روی آنها پاشیده می‌شود. حالا نیمه دیگر تخم مرغ را روی مواد برمی‌گردانیم و درب تابه را چند دقیقه می‌گذاریم تا پنیر املت به خوبی ذوب شود. سپس آن را به همراه سس دلخواه سرو می‌کنیم. اگر تابه بزرگی ندارید، می‌توانید تخم مرغ را در دو مرحله یا حتی مراحل بیشتری تهیه کنید. برای تهیه املت دنور از سایت ما دیدن کنید.

طرز تهیه املت فرانسوی بدون فر

اگر فری در خانه ندارید، همچنان می‌توانید یک املت فرانسوی خوشمزه و بدون نیاز به فر تهیه کنید که با یک لایه پنیر پیتزا مزین شده است. برای پخت این غذا، به مواد اولیه‌ای نظیر فلفل دلمه‌ای خرد شده، تخم مرغ، فلفل سیاه و پودر سیر نیاز دارید. ابتدا این مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. پس از آن، مخلوط را در یک تابه ریخته و آن را روی شعله گرم کنید. وقتی تخم مرغ به طور کامل پخت، ورقه‌های ژامبون و پنیر پیتزا را روی املت قرار دهید و درپوش تابه را بگذارید تا پنیر به خوبی ذوب شود و املت شما آماده سرو باشد.

طرز تهیه املت فرانسوی با قارچ

اگر از طعم قارچ لذت می‌برید، می‌توانید آن را به مواد املت فرانسوی اضافه کنید. برای این کار، باید گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای را به شکل حلقه‌ای برش دهید و قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. ابتدا قارچ‌ها و سپس فلفل و گوجه فرنگی را در تابه سرخ کنید.

در تابه‌ای جداگانه، تخم مرغ‌ها را با نمک و فلفل مخلوط کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با درپوش بپزید. پس از آن، سبزیجات سرخ شده را روی نیمی از تخم مرغ گسترده و نیمه دیگر تخم مرغ را روی مواد تا کنید. بگذارید املت برای ۲ دقیقه دیگر بپزد تا کاملا آماده و پخته شود.